Bioenerji Masaj

Mayıs 23, 2016 | Gökhan HANİ

Boynumuzda 7 belimizde ise 5 adet omurga kemiği vardır. Bu kemikler arasında da disk adı verilen kıkırdak yapılar mevcuttur. Diskler omurganın hareketliliğine katkıda bulunduğu gibi omurga üzerine binen yüklerin dengeli bir şekilde dağılmasına yardımcı olur.

Ağrı ve hareket kısıtlığı bel ve boyun ağrılarının başlıca bulgularıdır. Ağrının kaynağı taşan diskin başta omurilik ve sinir kökleri olmak üzere komşu dokulara yaptığı baskılardır. Bu baskı nedeniyle kan akımı bozulan dokularda salgılanan bazı kimyasal maddeler ağrıya neden olur. Oluşan ağrı ise refleks yoldan kas spazmını tetikleyerek hareket kısıtlılığına yol açar. Sinir köklerinin maruz kaldığı baskı nedeniyle oluşan ağrılar kol ya da bacağa yayılabildiği gibi uyuşma yanma gibi bulgularda görülebilir.

Bel boyun ağrısının en önemli nedeni mekanik etkenlerdir. Omurganın uygunsuz kullanımı sonucu oluşan bu etkiler disk adı verilen kıkırdakların bozulup taşmasına neden olur. Teknolojinin ilerlemesi sonucu gelişen hareket siz yaşam, uzun süre oturarak çalışma, omurgayı uygunsuz pozisyonda uzun süre tutacak pozisyonlar (bilgisayar kullanımı, stres, TV izleme, sanayi üretiminde çalışma vb), uygunsuz ağırlık taşıma en sık görülen nedenlerdir.

Boyun ağrısının en önemli nedenlerinden biri olan boyun fıtığı, omurlar arasındaki disk dediğimiz yapının, zorlanma, ağır kaldırma, yanlış oturma pozisyonu veya çeşitli nedenlerden dolayı boyun etrafındaki liflerin yırtılarak sinir kanalına doğru çıkıntı yapmasıdır. Özellikle masa başı ve ofis çalışanları boyun fıtığı veya ağrısı açısından risk altındadırlar.

Boyun ağrıları başladığında baş ağrısı ve bununla beraber sebepsiz sıkıntılar meydana gelir. Bu sebepsiz sıkıntıların birçoğu boyunda uygulanan Shiatsu ve bioenerji profesyonel ve doğal yöntemlerle, boyun fıtığının ve boyun ağrısının son bulduğu görünmüştür.

Hayatının bir döneminde boyun ağrısından yakınmayan insan oldukça azdır. Boyun ağrıları, boyun omurgasını oluşturan kemiklerin, eklemlerin, Omurların arasında yer alan disklerin ve omurga etrafındaki kas ve bağların bozukluğu sonucu oluşur.

Kola ve ele yayılan uyuşmalar, ellerde güçsüzlük hissi, baş dönmesi, sersemlik hissi sık dile getirilen yakınmalardır. Boyun ağrısı bazen kişinin günlük hayat aktivitelerini etkileyerek hayat kalitesini bozabilir.

-Ruhsal Nedenler

- Boyun omurları arasında bulunan ve hareket kolaylığı sağlayan kıkırdağın yıpranması (yanlış yastık seçimi)

- Omurilik eğriliği (Skolyoz) veya yanlış duruş şekilleri (kürsü)

- Baş öne eğik olarak uzun süreli çalışma (masa başı bilgisayar işleri)